Περιγραφή
«Πουσέν: Αναδόμηση» είναι ο τίτλος της έκθεσης ζωγραφικής του Μπάρυ Φέλντμαν (ισόγειο). Η δουλειά αυτή είναι αποτέλεσμα της δια βίου αναζήτησης του ζωγράφου για την αδιάσπαστη και ουσιαστική δομή στα έργα του. Έμπνευσή του οι πίνακες του Πολ Σεζάν και ο τρόπος με τον οποίο αυτός εμπνεύστηκε με τη σειρά του από τα τοπία του Νικολά Πουσέν (1594 – 1665), που εδραίωσε τη σημασία του τοπίου στην ευρωπαϊκή ζωγραφική. Ο Σεζάν (1839 – 1906) άλλαξε την πορεία της ιστορίας της ζωγραφικής ανατρέποντας την παραδοσιακή αναπαράσταση και αποδίδοντας την εσωτερική δομή της φύσης με γεωμετρικά στοιχεία και αφαιρετική φόρμα. Όπως το έθεσε ο Σεζάν, «θέλω να κάνω τον Πουσέν πάνω και πέρα από τη Φύση».
Ο Φέλντμαν εδραιώνει έναν ενδιαφέροντα διάλογο με τους δύο καλλιτέχνες με μεταγραφές και αναδομήσεις.
«Παιδί, βλέποντας ένα τοπίο του Σεζάν στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη, συνειδητοποίησα πως ήμουν ζωγράφος. Ονειρεύτηκα πως βρισκόμουν στη φύση με το ψάθινο καπέλο μου και το κουτί με τα χρώματα, μπροστά σε ένα βουνό ή ένα πεύκο – να τα σκέφτομαι, να τα αγαπώ, να τα ζωγραφίζω και να ‘μαι ζωντανός. Ταπεινά, με το έργο «Πουσέν: Αναδόμηση» προσπαθώ να «κάνω τον Πουσέν μέσω του Σεζάν πάνω και πέρα από τη Φύση», σημειώνει ο Φέλντμαν.
Ο Μπάρυ Φέλντμαν γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη και σπούδασε Ιστορία της Τέχνης στο Κολλέγιο Σουόθμορ. Παρουσίασε έργα του σε γκαλερί της Νέας Υόρκης, τη Βοστώνη, τη Φιλαδέλφεια και τη Βόρεια Καρολίνα. Έλαβε το Βραβείο Καλών Τεχνών του Καναδά για τα τοπία του.
Από το 1989 ζει στη Θεσσαλονίκη. «Χρειαζόμουν το φως και νομίζω ότι ερχόμενος στο φως της Ελλάδας έχω κάνει την τέλεια επιλογή», εξηγεί ο ίδιος. Το 1991 παρουσίασε την πρώτη του έκθεση ζωγραφικής στην Ελλάδα στη Μικρή Πινακοθήκη «Διαγώνιος». Ακολούθησαν εκθέσεις στα Δημήτρια, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, στο Ιωνικό Κέντρο στην Αθήνα, στο Βαφοπούλειο, στο Φεστιβάλ Σάνη και στην Γκαλερί Ειρμός.
Εγκαίνια: 19 Απριλίου, 19.30
Επιμέλεια έκθεσης: δρ. Ιστορίας της Τέχνης Νατάσα Πάκα.
Διάρκεια έκθεσης: Έως 24 Μαΐου.